Monday 23 November 2009

WORLD JAMBOREE ON THE AIR (JOTA) 2009

Seramai 5 orang pelajar SK. Masalog telah mewakili daerah Kota Marudu ke acara World Jamboree On. The Air (JOTA) yang telah diadakan di Ibupejabat Pengakap Negeri Sabah di Kota Kinabalu pada 16-18 Oktober 2009. Pelajar-pelajar yang terlibat ialah Mohd. Aiman Haziq @ Carldexson Bin Mahadzir, Mcruthy Jon, Elvian Bryan John, Azlan Mas dan Mohd. Syahmi Hazim Zulfikar dengan diketuai oleh Cikgu Makrin Hj. Sudi sebagai guru pengiring.

Acara ini telah menghimpunkan seramai lebih daripada 80 orang peserta dari beberapa daerah di negeri Sabah ini. Beberapa stesen JOTA dan JOTI juga dibuka di beberapa buah daerah lain di negeri ini selain stesen-stesen lain yang beroperasi di seluruh Malaysia dan dunia. Dalam acara tersebut, adik Mohd. Aiman Haziq @ Carldexson Bin Mahadzir telah dinobatkan sebagai peserta terbaik kategori pengakap kanak-kanak
.

Syabas dan tahniah kepada semua peserta. Diharapkan agar lebih ramai lagi pelajar yang akan terlibat dalam acara peringkat antarabangsa seperti ini di lain masa. Adios..

BY: PAPA DARWISH

No comments:

Post a Comment